![]() Biuletyn Informacji Publicznej |
Zarząd Budynków Mieszkalnych ul. Bema 12 32-602 Oświęcim tel./fax: (33) 842-40-51 e-mail: sekretariat@zbm.pl |
![]() ![]() ![]() |
Wnioski o wynajem lokalu przeznaczonego do remontu przez przyszłego najemcę przyjmowane będą w terminie od 17.06.2025 r. do 16.07.2025 r. w siedzibie Zarządu Budynków Mieszkalnych w Oświęcimiu przy ul. Bema 12.
O zawarcie umowy najmu lokalu przeznaczonego do remontu mogą ubiegać się osoby spełniające łącznie następujące
kryteria:
1. zamieszkujące na terenie miasta Oświęcim z zamiarem stałego;
2. będące członkami gospodarstw domowych, w których średni dochód przypadający na gospodarstwo domowe w okresie 3 miesięcy poprzedzających złożenie wniosku o wynajem lokalu do remontu, mieści się wprzedziale:
Wielkość gosp. domowego |
Dochód minimalny |
Dochód maksymalny |
1-osobowe |
1.409,18 zł |
5.636,73 zł |
2-osobowe |
1.878,91 zł |
9.394,55 zł |
3-osobowe |
2.818,37 zł |
11.273,46 zł |
4-osobowe |
3.757,82 zł |
13.152,37 zł |
3. nie posiadające prawa własności lub prawa współwłasności lokalu mieszkalnego albo domu, spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu oraz umowy dożywocia zawartej z osobą, na rzecz której następuje przeniesienie własności nieruchomości na terenie miasta Oświęcim i pobliskiej miejscowości.
Osoby ubiegające się o wynajem lokalu przeznaczonego do remontu we wniosku mogą wskazać jeden adres lokalu mieszkalnego do remontu.
Przed złożeniem wniosku o wynajem lokalu do remontu wykonanego we własnym zakresie i na własny koszt należy obejrzeć lokal i zapoznać się z jego stanem technicznym oraz szacunkowym kosztem i zakresem robót remontowych.
Przed przystąpieniem do remontu lokalu zawarta zostanie umowa na czas remontu, która:
1. stanowi wyrażenie zgody na przeprowadzenie remontu lokalu na własny koszt w zamian za prawo do jego wynajęcia na czas nieoznaczony,
2. określa warunki przeprowadzenia remontu,
3. stanowi podstawę do zawarcia umów na dostarczenie mediów (prąd, dostawa wody itp.) w okresie jej obowiązywania.
Przyszły najemca wykonuje remont na własny koszt bez prawa do zwrotu poniesionych nakładów. Oznacza to, że w żadnym wypadku nie otrzyma on zwrotu kosztów ani za robociznę, ani też za zakupione wyroby i materiały budowlane potrzebne do przeprowadzenia remontu. Przyszły najemca otrzymuje natomiast ulgę w postaci zwolnienia z obowiązku płatności czynszu za lokal na czas trwania remontu oraz zwolnienia z wpłaty kaucji mieszkaniowej.
Obowiązkiem przyszłego najemcy jest systematyczne usuwanie we własnym zakresie i na własny koszt odpadów budowlanych powstałych w trakcie prowadzenia remontu.
Szczegółowych informacji udziela Zarząd Budynków Mieszkalnych, ul. Bema 12, tel 33/ 842-40-51.
1. wniosek o wynajem lokalu przeznaczonego do remontu, (plik: wniosek o mieszkanie do remontu.pdf)
2. deklaracja o wysokości dochodów członków gospodarstwa domowego, (plik: deklaracja_o_wysokosci_dochodow.pdf)
3. dokumenty potwierdzające uzyskiwany dochód, (plik: zaswiadczenie o dochodach do wniosku o wynajem)
4. oświadczenie o stanie majątkowym, (plik: Oświadczenie_o_stanie_majatkowym.pdf)
5. oświadczenie o nieposiadaniu tytułu prawnego, (plik: Oswiadczenie_o_niepos_tyt_praw.pdf)
6.
informacja
dot. przetwarzania danych osobowych. (plik: Obowiazek informacyjny_wniosek o wynajem)
Wykaz wolnych lokali przeznaczonych do remontu: (plik: wykaz lokali do remontu.pdf)
Harmonogram udostępniania do oglądania lokali mieszkalnych do remontu: (plik: harmonogram.pdf)