![]() Biuletyn Informacji Publicznej |
Zarząd Budynków Mieszkalnych ul. Bema 12 32-602 Oświęcim tel./fax: (33) 842-40-51 e-mail: sekretariat@zbm.pl |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
O nas | Zamówienia publiczne | Lokale użytkowe | Lokale mieszkalne | Parkingi | Ogłoszenia | Cyberbezpieczeństwo | Ochrona danych osobowych | Kontakt |
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
Podstawa prawna:
1. Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)
2. Ustawa z 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych
Administrator Danych Osobowych:
Zarząd Budynków Mieszkalnych
ul. Bema 12
32-602 Oświęcim
E-mail: sekretariat@zbm.pl
E-Doręczenia: AE:PL-70701-39794-VUTTR-13
Tel.: 33 842 40 51
Inspektor Ochrony Danych Osobowych:
Sylwia Zabder
E-mail: sylwia@informatics.jaworzno.pl
Tel.: 668413340
Realizacja praw właściciela danych -
Wniosek osoby fizycznej o realizację praw
KLAUZULA INFORMACYJNA DOT. PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH W ZAKRESIE DZIAŁALNOŚCI STATUTOWEJ ADMINISTRATORA
ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH
Zgodnie z art. 13 i 14 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), dalej „RODO” informujemy, że administratorem danych osobowych (dalej jako: „Administrator") jest Zarząd Budynków Mieszkalnych w Oświęcimiu, ul. Bema 12, 32-602 Oświęcim, tel.: 338424051, email: sekretariat@zbm.pl, NIP: 549-000-07-01, REGON: 070025570.
DANE KONTAKTOWE INSPEKTORA OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH
We wszelkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych przez Administratora Danych można uzyskać informację, kontaktując się z Inspektorem Ochrony Danych – Panią Sylwią Zabder, w następujących formach: za pośrednictwem poczty elektronicznej, przesyłając informację na adres e-mail: sylwia@informatics.jaworzno.pl lub listownie i osobiście pod adresem siedziby Administratora lub telefonicznie pod numerem: 668413340.
CEL ORAZ PODSTAWA PRAWNA PRZETWARZANIA DANYCH
Podstawa prawna przetwarzania danych w zakresie działań stanowiących główny cel Administratora którym jest m.in. zarządzanie budynkami i lokalami stanowiącymi własność Miasta Oświęcim wynika w szczególności z art. 6 ust. 1 lit. c RODO (przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze w związku z obowiązującymi przepisami, m.in.: Uchwały Nr XLIII/455/05 Rady Miasta Oświęcim z dnia 29 czerwca 2005 r. w sprawie przekształcenia zakładu Budżetowego pod nazwą Zarząd Budynków Mieszkalnych w Oświęcimiu w jednostkę budżetową pod nazwą Zarząd Budynków Mieszkalnych w Oświęcimiu, Ustawy z dnia 08 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, Ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, Uchwały Nr XLVIII/504/05 Rady Miasta Oświęcim z 28 września 2005 r. w sprawie Statutu Zarządu Budynków Mieszkalnych w Oświęcimiu, Uchwały Nr XLIII/476/09 Rady Miasta Oświęcim z 25 lutego 2009 r. w sprawie zmiany Statutu Zarządu Budynków Mieszkalnych w Oświęcimiu, Uchwały Nr V/93/19 Rady Miasta Oświęcim z dnia 27 lutego 2019 r. w sprawie zmiany Statutu Zarządu Budynków Mieszkalnych w Oświęcimiu, z art. 6 ust. 1 lit. b RODO (przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą) w celu zawarcia i realizacji umowy, z art. 6 ust. 1 lit. a RODO (osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych), z art. 6 ust. 1 lit. e RODO (przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi).
OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH
Państwa dane osobowe będą przechowywane albo przez okres zgodny z odpowiednimi przepisami prawa dot. postępowania z dokumentacją, zasad jej klasyfikowania i kwalifikowania oraz zasad i trybu przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych albo do momentu wycofania zgody przez osobę, której dane dotyczą, jeśli dane są przetwarzane w oparciu o wyrażoną zgodę.
ODBIORCY DANYCH
Dostęp do danych będą miały osoby pracujące i współpracujące z Administratorem danych w zakresie realizacji działań statutowych jednostki oraz podmioty realizujące usługi prawno-finansowe oraz informatyczne na rzecz Administratora danych – każdorazowo będą zawierane wówczas umowy powierzenia. Państwa dane w przypadkach ściśle określonych przepisami prawa mogą zostać ujawnione poprzez przesłanie uprawnionym podmiotom.
PRZEKAZYWANIE DANYCH OSOBOWYCH POZA OBSZAR EOG
Administrator nie zamierza przekazywać Państwa danych poza obszar Europejskiego Obszaru Gospodarczego (tj. obszar obejmujący kraje Unii Europejskiej, Norwegię, Liechtenstein i Islandię).
PRAWA OSOBY, KTÓREJ DANE DOTYCZĄ
Informujemy, że przysługują Państwu następujące prawa dotyczące danych osobowych:
1) dostęp do swoich danych osobowych, tj. uzyskania informacji, czy Administrator przetwarza Państwa dane, a jeśli tak to w jakim zakresie,
2) sprostowania danych osobowych, w przypadku, gdy Państwa zdaniem są one nieprawidłowe lub niekompletne,
3) ograniczenie przetwarzania danych, tj. nakazania przechowywania danych dotychczas zebranych przez Administratora i wstrzymania dalszych operacji danych,
4) usunięcia danych osobowych,
5) przenoszenia danych osobowych,
6) prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, gdy przetwarzanie danych odbywa się w oparciu o wyrażoną zgodę – z zastrzeżeniem, że wycofanie tej zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem,
7) prawo do sprzeciwu,
8) wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku, gdy Państwa zdaniem przetwarzanie danych osobowych przez Administratora odbywa się z naruszeniem prawa pod adresem ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
PODSTAWA PODANIA DANYCH OSOBOWYCH
Podanie przez Państwa danych osobowych jest wymogiem ustawowym koniecznym do realizacji zadań statutowych jednostki. Dodatkowo możemy prosić o podanie danych opcjonalnych za Państwa zgodą, których niepodanie znacząco utrudni prawidłową organizację pracy jednostki i wpłynie na jakość świadczonych usług. Jeśli dane osobowe nie zostały pozyskane przez Administratora danych bezpośrednio od Państwa, to dane osobowe w zakresie, m.in.: dane identyfikacyjne (imię i nazwisko), dane teleadresowe, inne dane mogły zostać pozyskane przez Administratora od Państwa członków rodziny lub kontrahenta, współpracowników Administratora.
INFORMACJA O ZAUTOMATYZOWANYM PODEJMOWANIU DECYZJI
Państwa dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również profilowane, co oznacza, że żadne decyzje wywołujące wobec Państwa skutki prawne lub w podobny sposób na Państwa istotnie wpływające nie będą oparte wyłącznie na automatycznym przetwarzaniu danych osobowych i nie wiążą się z taką automatycznie podejmowaną decyzją.
Informacje dot. przetwarzania danych przez Administratora:
Wnioski o wynajem lokalu przeznaczonego do remontu przez przyszłego najemcę przyjmowane będą w terminie od 17.06.2025 r. do 16.07.2025 r. w siedzibie Zarządu Budynków Mieszkalnych w Oświęcimiu przy ul. Bema 12.
O zawarcie umowy najmu lokalu przeznaczonego do remontu mogą ubiegać się osoby spełniające łącznie następujące
kryteria:
1. zamieszkujące na terenie miasta Oświęcim z zamiarem stałego;
2. będące członkami gospodarstw domowych, w których średni dochód przypadający na gospodarstwo domowe w okresie 3 miesięcy poprzedzających złożenie wniosku o wynajem lokalu do remontu, mieści się wprzedziale:
Wielkość gosp. domowego |
Dochód minimalny |
Dochód maksymalny |
1-osobowe |
1.409,18 zł |
5.636,73 zł |
2-osobowe |
1.878,91 zł |
9.394,55 zł |
3-osobowe |
2.818,37 zł |
11.273,46 zł |
4-osobowe |
3.757,82 zł |
13.152,37 zł |
3. nie posiadające prawa własności lub prawa współwłasności lokalu mieszkalnego albo domu, spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu oraz umowy dożywocia zawartej z osobą, na rzecz której następuje przeniesienie własności nieruchomości na terenie miasta Oświęcim i pobliskiej miejscowości.
Osoby ubiegające się o wynajem lokalu przeznaczonego do remontu we wniosku mogą wskazać jeden adres lokalu mieszkalnego do remontu.
Przed złożeniem wniosku o wynajem lokalu do remontu wykonanego we własnym zakresie i na własny koszt należy obejrzeć lokal i zapoznać się z jego stanem technicznym oraz szacunkowym kosztem i zakresem robót remontowych.
Przed przystąpieniem do remontu lokalu zawarta zostanie umowa na czas remontu, która:
1. stanowi wyrażenie zgody na przeprowadzenie remontu lokalu na własny koszt w zamian za prawo do jego wynajęcia na czas nieoznaczony,
2. określa warunki przeprowadzenia remontu,
3. stanowi podstawę do zawarcia umów na dostarczenie mediów (prąd, dostawa wody itp.) w okresie jej obowiązywania.
Przyszły najemca wykonuje remont na własny koszt bez prawa do zwrotu poniesionych nakładów. Oznacza to, że w żadnym wypadku nie otrzyma on zwrotu kosztów ani za robociznę, ani też za zakupione wyroby i materiały budowlane potrzebne do przeprowadzenia remontu. Przyszły najemca otrzymuje natomiast ulgę w postaci zwolnienia z obowiązku płatności czynszu za lokal na czas trwania remontu oraz zwolnienia z wpłaty kaucji mieszkaniowej.
Obowiązkiem przyszłego najemcy jest systematyczne usuwanie we własnym zakresie i na własny koszt odpadów budowlanych powstałych w trakcie prowadzenia remontu.
Szczegółowych informacji udziela Zarząd Budynków Mieszkalnych, ul. Bema 12, tel 33/ 842-40-51.
1. wniosek o wynajem lokalu przeznaczonego do remontu, (plik: wniosek o mieszkanie do remontu.pdf)
2. deklaracja o wysokości dochodów członków gospodarstwa domowego, (plik: deklaracja_o_wysokosci_dochodow.pdf)
3. dokumenty potwierdzające uzyskiwany dochód, (plik: zaswiadczenie o dochodach do wniosku o wynajem)
4. oświadczenie o stanie majątkowym, (plik: Oświadczenie_o_stanie_majatkowym.pdf)
5. oświadczenie o nieposiadaniu tytułu prawnego, (plik: Oswiadczenie_o_niepos_tyt_praw.pdf)
6.
informacja
dot. przetwarzania danych osobowych. (plik: Obowiazek informacyjny_wniosek o wynajem)
Wykaz wolnych lokali przeznaczonych do remontu: (plik: wykaz lokali do remontu.pdf)
Harmonogram udostępniania do oglądania lokali mieszkalnych do remontu: (plik: harmonogram.pdf)