Oświęcim: Adaptacja pomieszczeń budynku przy ul. Rynek Główny 2 w Oświęcimiu na potrzeby muzeum oraz Centrum Informacji Turystycznej
Numer ogłoszenia: 116696 - 2015; data zamieszczenia: 18.05.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Budynków Mieszkalnych , ul. gen. Józefa Bema 12, 32-602 Oświęcim, woj. małopolskie, tel. 033 8425615, faks 033 8424051.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Adaptacja pomieszczeń budynku przy ul. Rynek Główny 2 w Oświęcimiu na potrzeby muzeum oraz Centrum Informacji Turystycznej.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1)Przedmiotem zamówienia jest przebudowa ze zmianą sposobu użytkowania budynku ratusza na cele muzealne wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie budynku przy ul. Rynek Główny 2 w Oświęcimiu nr dz. 2331; 2332; 2333; 2337. Budynek wpisany do gminnej ewidencji zabytków. Ponadto działki znajdują się w układzie urbanistycznym wpisanym do rejestru zabytków. 2)Planuje się adaptację pomieszczeń ratusza na cele muzealne. W wyniku zmiany sposobu użytkowania planuje się nowe pomieszczenia służące rozwojowi kultury, pomieszczenia techniczne oraz zaplecze higieniczno- sanitarne. Piwnica: Pomieszczenia w piwnicy w całości przeznaczona się na cele ekspozycyjne lub komunikacyjne ( za wyjątkiem składu pod schodami). Parter: Pomieszczeniom obecnie funkcjonujące jako sklep papierniczy wraz zapleczem nadaje się funkcję informacji turystycznej ze sklepem oraz zapleczem biurowym i socjalno bytowym. Pomieszczenia atrium i dawnego aresztu zachowują swoje funkcje. WC znajduje się w południowo-wschodniej części przeznaczone są do likwidacji. Projektuje się toaletę dla niepełnosprawnych oraz platformę dla osób niepełnosprawnych. Drzwi od strony podwórza planuje się wyposażyć w dzwonek przyzywowy dla osób niepełnosprawnych. Piętro: Pomieszczenia na piętrze w całości przeznacza się na cele ekspozycyjne lub komunikację (za wyjątkiem składu przy platformie dla niepełnosprawnych). Poddasze: Na poddaszu planuje się dwie duże sale ekspozycyjne oraz jedną mniejszą, w której zostanie wyeksponowany zabytkowy mechanizm zegara. Na tej kondygnacji przewidziano również toalety, skład i pomieszczenie techniczne. 3)Wraz z pracami remontowymi ratusza będą prowadzone roboty konserwatorskie podziemnych reliktów ratusza pod płytą rynku, co wiąże się z koniecznością udostępnienia przejścia zlokalizowanego w piwnicy budynku do miejsca prowadzenia robót. Inwestor przewiduje realizację zadań równolegle. 4)W zakres zadania wchodzą m. in. następujące roboty: a)Budynek: adaptacja wszystkich pomieszczeń istniejącego budynku ratusza. W wyniku zmiany sposobu użytkowania planuje się nowe pomieszczenia służące rozwojowi kultury, wraz z informacją turystyczną, sklepem oraz zapleczem higieniczno - sanitarnym. Obiekt planowany jest jako 4-kondygnacyjny, podpiwniczony, przykryty dachem dwuspadowym. Projektowany budynek jest obiektem w zabudowie pierzejowej; b)Fundamenty, ściany fundamentowe: planuje się zabezpieczenie przed wilgocią istniejących fundamentów poprzez iniekcję krystaliczną, c)Ściany: -ściany zewnętrzne: planuje się docieplenie ścian zewnętrznych od strony północnej od wewnątrz mineralnymi płytami izolacyjnymi oraz wnęk okiennych i drzwiowych oraz wełną mineralną twardą od strony południowej od strony zewnętrznej. Projektuje się likwidację blend okiennych poprzez wprowadzenie nowych otworów okiennych, -ściany działowe: planuje się wyburzenie istniejących i budowę nowych ścian działowych. d)Wieńce, nadproża: planuje się nadproża drzwiowe w istniejących ścianach. e)Stropy: planuje się częściową rozbiórkę stropów międzykondygnacyjnych w celu stworzenia szybu dla platformy dla niepełnosprawnych, f)Komunikacja : -schody zewnętrzne: planuje się skucie starej okładziny na schodach zewnętrznych od strony północnej i południowej i wykonanie nowej antypoślizgowej okładziny kamiennej z piaskowca, -schody wewnętrzne: planuje się zachowanie obecnego układu komunikacyjnego; -planuje się zabudowę hydraulicznej platformy pionowej SIRIO z szybem samonośnym; g)Dach: planuje się nową więźbę dachową o konstrukcji drewnianej z przekryciem z blachy płaskiej z prostokątów lub rombów w kolorze jasnoszarym, z odprowadzeniem wody deszczowej z powierzchni dachu, za pomocą rynien dachowych i rur spustowych. h)Stolarka okienna i drzwiowa: planuje się wymianę całej stolarki okiennej i drzwiowej, i)Tynki wewnętrzne: -tynki wewnętrzne na ścianach istniejących i projektowanych: planuje się nowe tynki silikonowe, -wykończenie ścian w pomieszczeniach sanitarnych - okładziny ceramiczne, a powyżej okładziny gładź gipsowa malowana farbami silikonowymi, -na poddaszu planuje się sufity podwieszane z dwóch warstw płyt gipsowo-kartonowych. j)Podłogi: wykończenie podłóg - płytki gresowe oraz parkiet w kolorze ciemnym. k)Wykończenie zewnętrzne: -elewacja zewnętrzna - luźne i skruszałe warstwy tynków należy skuć, następnie planuje się zaszpachlowanie wszystkich nierówności, uzupełnienie braków poprzez nałożenie tynków silikonowych w odcieniach piaskowych oraz naprawę i odnowienie wszystkich profili okiennych oraz gzymsów. -parapety kamienne z piaskowca, -obróbki blacharskie z blachy ocynkowanej; -rynny dachowe i rury spustowe z blachy miedzianej zabezpieczonej przed starzeniem, -planuje się przywrócenie detali na fasadzie (gzymsy, opaski okienne itp.), l)Instalacje: wodno-kanalizacyjna, centralnego ogrzewania, wentylacja mechaniczna nawiewno-wywiewna, elektryczna i odgromowa; m)Wykonanie systemu sygnalizacji pożarowej - (ochrona pełna) połączonego monitoringiem z Komendą Powiatową PSP w Oświęcimiu, n)Wykonanie systemu oddymiania klatki schodowej i atrium, o)Uzyskanie decyzji: pozwolenia na użytkowanie obiektu. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został przedstawiony za pomocą: projektu budowlanego, specyfikacji technicznej wykonania odbioru robót, przedmiarów robót sporządzonych przez Pracownię Projektową Roman Pilch z Konina załącznik nr 8 i 9 do SIWZ. Zamawiający informuje, że na dachu budynku posadowiony jest trwale maszt antenowy wraz z osprzętem i instalacjami, zabezpieczony odciągami linowymi, który w trakcie prowadzonych prac nie może być usunięty lub uszkodzony, służący do świadczenia usług telekomunikacyjnych, a jego funkcja użytkowa musi zostać w całości zachowana w trakcie prowadzonych prac. 5)Wynagrodzenie Wykonawcy określone będzie w formie wynagrodzenia kosztorysowego. Szczegółowe warunki w tym zakresie wskazane są we wzorze umowy stanowiącej załącznik nr 7 do SIWZ..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.11.13.00-1, 45.32.00.00-6, 45.26.23.10-7, 45.41.00.00-4, 42.26.11.00-5, 45.26.12.10-9, 45.42.10.00-4, 45.43.00.00-0, 45.30.00.00-0, 45.44.21.00-8, 45.44.30.00-4.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.10.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: nie dotyczy

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zbm.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zarząd Budynków Mieszkalnych, ul. Bema 12,32-602 Oświęcim, pokój nr 9..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 18.06.2015 godzina 10:00, miejsce: Zarząd Budynków Mieszkalnych , ul. Bema 12, 32-602 Oświęcim, pokój nr 3 (sekretariat)..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie